INFOSKRIV nr. 14 - 2019
Oslo 7/10-2019
Komprimatorbil tirsdag 15. oktober
Minner om komprimatorbil uke 42. Det er tidligere opplyst mandag 14. oktober. Datoen er endret til 15. oktober, som betyr at beboerne får en dag ekstra å rydde på. Se for øvrig oppslag i alle oppganger og infotavler i småhusbebyggelsen.
Ledige plasser for MC/Scooter i garasje Dragonstien 14
I garasjen i Dragonstien 14, øvre plan er det pt. ledig for leie 3 stk. p-plasser for MC/Scooter. Dette er plass nr. 6103, 6104 og 6106.
Det er et krav at kjøretøyet er registrert og forsikret.
Leie per måned er kr. 77,-. Interesserte kan sende e-post til drift@frydenlundborettslag.no.
Her er det «først til mølla» som gjelder.
Calling-/ringeklokke anlegg - Dørtelefoner.
Vi minner beboerne om at den enkelte andelseier har ansvar for dørtelefonen inne i leiligheten. Om den ikke virker som den skal, eller man tror det er en feil, kan man få vaktmester til å gjennomføre en test for å sjekke at den delen av anlegget som er borettslagets ansvar er i orden. Vi understreker at om det skal byttes apparat eller kobles om i leiligheten, så skal dette gjøres av autorisert installatør. Vi hadde ett tilfelle i Dragonstien 101 hvor mange beboere hadde problemer med sine dørtelefoner. Årsaken var at det i en av leilighetene var koblet et apparat feil som berørte mange andre av de øvrige dørtelefonene i blokka. Feilen ble i dette tilfelle rettet i uten kostnad for borettslaget, men i ytterste konsekvens kan feilsøking/feilretting bli belastet den andelseieren som forårsaker denne type feil.
For andelseiere som etter feilsøking av vaktmester (eller andre som er kvalifisert) og fått en status på at telefonen inne i leiligheten ikke er i orden, så kan den kjøpes hos Aker lås i Brobekkveien. Prisen er ca. 2000 kr.
Modellen som passer for borettslagets anlegg heter HTS 811. Det er selvfølgelig anledning til å kjøpe telefon andre steder, men da viktig å forsikre seg om at den som kjøpes passer for anlegget i Frydenlund borettslag.
Kontortelefon: 46 97 11 18.
Telefonen er bemannet i kontorets åpningstid. Når telefonen ikke kan besvares og det har gått 25 sekunder, kommer det en forespørsel om du ønsker å overføre samtalen til en i styret. Da svarer du med å taste 99 for å bli satt over eller legg på hvis du ikke ønsker det.
Nye nøkler
Det er fortsatt 20 andelseiere som ikke har hentet bestilte ekstranøkler. Disse må hentes innen 1/11-2019. Etter det vil uhentede nøkler bli omprogrammert og frigjort til annet bruk.
iLOQ til private inngangsdører leiligheter og småhus.
Minner om at for de som ønsker det, er det nå mulig å bestille skifte av låssylinder slik at de nye nøklene hver enkelt har fått til oppgangsdører og garasjer også kan benyttes på inngangsdør til egen leilighet eller småhus.
Pris for enkeltbestilling – ny låssylinder inklusiv montering er kr. 5.387,50 inklusiv mva.
Om borettslaget samler bestillinger, slik at det kan utføres bytte av 5 låser på samme dag er pris per låssylinder inklusiv montering kr. 4.375,- inklusiv mva. Skriv på bestillingen om dere ønsker å avvente montering til det er 5 stk.
Bestillinger må gjøres via borettslaget – drift@frydenlundborettslag.no – dette for å verifisere at det er andelseier som bestiller ny lås til sin leilighet.
Betaling for ny lås gjøres på stedet etter montering. Leverandøren har med seg betalingsterminal.
Papircontainere
Vaktmester finne stadig at søppel legges utenfor papircontainere Arbeidet med å rydde opp andres søppel koster borettslaget unødige kostnader. Alle kartonger og esker skal brettes flate og legges inn i containeren. Ingenting skal settes utenfor. Annet søppel enn papir og papp må beboere selv kaste på annen måte f. eks kjøre det til avfalldeponi som https://www.oslo.kommune.no/avfall-og-gjenvinning/alle-gjenbruksstasjoner/haraldrud-gjenbruksstasjon-tidl-brobekk/#gref eller bruk anledningen nå til å levere det til kompilatorbilen 15 Okt. Se egne oppslag og tidligere informasjon om dette hvor avfallet da skal plasseres kun på angitte dager.